Thursday, August 06, 2009

Demam..

Hari ini. Saat ini. Tak berapa sihat. Badan rasa lemah, macam lenguh2 sendi. Ade panas2 sikit. Tekak sakit, macam nak batuk2. Selesema sikit tadi pagi, tapi sekarang dah ok. Oh. Aku rasa macam nak demam je ni. Aku harap cuma demam biasa. Ok. Aku benar2 harap cuma demam biasa. Jangan la yang bukan2. Selalunya, buat tak kisah je kalau alami tanda2 macam ni. Telan panadol 2 biji. Then tido. Tapi, di saat Malaysia sekarang sedang hebat dilanda wabak penyakit-berjangkit H1N1. Dan Encik H1N1 itu, aku tak nampak pun dia kat mana. Bukan aku sorang je, tapi all of us. Kita semua tak nampak dan tak tau pun di mana Encik H1N1 itu berada. Oleh itu. Aku rasa, aku patut risau lebih2 berkaitan kesihatan ku sekarang. Yes. Lebih2. Harap, bila bangun pagi esok. Semua kembali macam biasa. Macam BIASA. Normal. (T_T)


" Ya ALLAH. Ya RAHMAN. Ya RAHIM. Kepada-MU ku pinta. Lindungilah daku, kaum keluarga ku, saudara-mara ku, sahabat handai ku, dan seluruh umat-MU di bumi ini. Lindungilah kami Ya ALLAH. Lindungilah dan jauhilah kami dari ancaman bahaya, wabak2 penyakit berbahaya dan segala keburukan di dunia dan akhirat yang tidak kami ketahui. Sesungguhnya Ya ALLAH, engkau Maha Mengetahui lebih daripada apa yang kami ketahui. Lindungilah kami Ya ALLAH.. Amin ".

No comments: