Saturday, October 03, 2009

B.E.N.G.A.N.G

Aku rasa aku nak taip something, tapi tak tau ape. Jap aku fikir (biasanye kalau aku dah taip sikit, nanti datang ah idea nak taip ape).


Perasaan sekarang macam2 ade. Tapi yang paling kuat, mungkin perasaan BENGANG (Er..ni melibatkan perasaan aku, korang tak baca pun tak pe. Aku suka2 nak tulis, nak lepas geram kat diri sendiri). Seperti yg aku cakap tadi, aku rasa BENGANG sangat sekarang ni.


Aku malas nak story pasal benda ni banyak kali. Tapi setiap kalinya, perasaan tu datang jugak tanpa rasa bersalah. Dah tentu la aku bengang. Aku bengang, kenapa aku masih ingat dia. Eh, cukup2 ah. Sampai bila kau nak macam ni? Lagi bengang, bila aku rasa aku rindu dia. Eh, apehal kau nak rindu2 dia. Apehal??? Tak payah nak feeling2. Dah banyak kali aku cakap, just forget about him. Takde gunanye kau nak ingat2 dia, nak rindu2 dia. Takde gunanye.


Kau nak ape? Banyak lagi lelaki kat dunia ni la, apehal kau masih nak ingat2 dia lagi. Apehal??? Aku bosan la nak cakap pasal benda ni, benda yg sama. Berulang-ulang.


Aku tau aku tak kuat. Aku tau. Tapi aku cuba sedaya upaya aku untuk lupa dia. Jadi, tolong la..jangan sia2kan usaha aku ni. Aku dah tak larat. Sampai bila aku nak terus berperasaan macam ni? Lupa dia sekejap. Then, tak lama nanti..ingat dia lagi. Eh, sampai bila ah kau nak macam ni. Dah lupa tu, lupa je la terus. Tak payah nak ingat2 lagi. Ape, kau ingat..dia masih ingat kat kau. Eh sorry la. Kau, dah takde dah dalam kamus idup dia. Dah takde. Faham???


Ape susah sangat. Kau bercinta dengan dia, sekejap je. Bukannye lame sangat pun. Jadi, apehal kau punye susah sangat nak lupa dia ni?? Apehal??? Kau punye la dah jauh macam ni, dah bertahun-tahun tak jumpe dia..kau masih nak ingat dia lagi. Kau apehal???


Mungkin la sebab kau dah lame gila kenal dia. Mungkin la dia dulu besfren kau time form 2, form 3. Baik sangat2. Then masing2 ade hati. Tapi tak pernah kapel. Main tarik tali je. Diam, tak berani nak cakap ke ape ntah. Sampai kau pindah sini. Tapi masing2 still simpan perasaan. Kau tunggu dia cakap. Dia tunggu kau cakap. Then, tahun lepas (after 6 year)..akhirnya kau kapel jugak dengan dia, tu pun lepas dah bermacam-macam dugaan dan rintangan kau harungi. Percintaan jarak jauh. Tak jumpa, tak ape2..then kapel je melalui sms. Time tu, kau happy gila. Macam dunia ni kau yg punye. Memang perasaan penuh bunga2 cinta la. Macam lagu saleem nyanyi tu, "Bertahun sudah ku menunggu dirimu, akhirnya kau menjadi milikku". Tapi sayang, tak lame. Sekejap je. Baru je kau nak bahagia, then dia mintak break. Putus. Tu pun melalui sms jugak. Fine la, dah dia nak macam tu. Kau rela dalam terpaksa. Yang bermula, pasti akan berakhir. Cuma tak sangka, cepat sangat. Sedangkan kau dah letak harapan terlalu tinggi. Sebab, dia yg kau tunggu selama ni. Dia.


Kau menangis. Kau kecewa. Hati hancur. Jiwa luluh. Rasa macam percaya tak percaya je. Last2 percaya je lah. Dah memang takde ape2 dah. Takde jodoh. Panas yg disangka sampai ke petang, rupa-rupanye hujan di tengahari. Betul la kata orang, nak jatuh cinta tu makan masa satu ari je. Tapi nak lupakan seseorang tu mungkin makan masa bertahun-tahun. Lepas break ngan dia, kau dah mula tawar hati nak bercinta lagi. Pintu hati, kau tutup rapat2. Siapa2 try masuk, kau tak bagi. Susah sangat kau nak terima siapa2 dalam hidup kau, sebab dalam ati kau masih ade dia.


Salah satu sebab kau susah sangat nak lupa dia, mungkin la sebab kau dah kenal dia lame..dah 10 tahun dah. Mungkin sebab banyak sangat kenangan kau ngan dia time sekolah dulu. Mungkin sebab dia nice sangat. Comel. Mungkin jugak sebab kau rasa dia first love kau, sebab first time jumpe dia kau dah suka dia (darjah 6). Mungkin sebab kau rasa dia terlalu baik. Biarpun dia dah terlalu banyak berubah sekarang, kau tetap rasa dia baik. Kau tetap rasa dia masih dia yg dulu. Mungkin kau masih ade rasa sayang kat dia. Mungkin.


Ok. Aku rasa macam aku nak nangis je ni. Kenapa aku kena tulis ni semua. Bukan ke aku semakin mengingati dia. Aku selalu macam ni. Selalu buat benda bodoh. Huhuuu. Ade orang ajak aku bercinta, aku tak nak. Sebab tu la aku jadi macam ni. Asyik ingat dia. Aku sendiri yg sakit. Sengaja susahkan diri sendiri. Tapi berlagak, macam takde ape2 yg berlaku. Berlagak macam aku ok je. Senyum macam aku happy sangat. Tapi, aku memang happy pun. Bila sibuk dengan keje, aku tak ingat dia pun. Cuma, bila sepi, sendiri2, aku ingat dia, saat itulah aku rasa sedih sangat. Aku ingat aku dah lupa dia. Rupanya masih ade dalam ati.


Ok. Stop. Aku nak lupa dia. Bukan nak ingat dia.


Walau ape pun yg berlaku, aku tak salahkan dia. Aku tak pernah benci dia. Kalaupun aku ade cakap aku salahkan dia, aku benci dia, dia jahat ke ape ke..tu sebab aku nak tenangkan diri aku sendiri. Supaya aku boleh rasa lega, jadi aku cakap la benda2 negatif tu. Yang patut dipersalahkan, diri aku sendiri. Sebab tak pandai nak menangani masalah ni. Ataupun sebab hati tak cukup kental, kejap lupa dia, kejap ingat dia. Jadi, salah aku sendiri. Salah aku, mungkin aku tak sepenuh ati lupakan dia. Mungkin aku tak sepenuh ati lepaskan dia. Sedangkan aku dah banyak kali cakap ngan diri sendiri yg aku dah redha dengan ape yg berlaku ni. Aku terima dengan hati yg terbuka. Aku doakan dia bahagia dengan insan pilihan ati dia. Aku nak dia bahagia. Then, aku tumpang bahagia.


Jadi, aku harus lupakan dia. Walau ape pun yg berlaku, jangan putus asa. Teruskan berusaha. Usaha kan tangga kejayaan. Ok. Aku dah ok sekarang. Aku dah rasa lega sikit.


p/s : Tak tau la kalau ape yg aku taip ni tunggang langgang. Lantak ah. Orang bengang memang macam tu.

No comments: