Monday, May 03, 2010

Saya Belum Bersedia Lagi Nak Pakai Tudung!

* Bukan saya. Nama saya Balqis. Saya suke pakai tudung. See (^___^) *



"...Saya belum bersedia lagi nak pakai tudung!
Jangan paksa saya!
Nanti kalau saya rasa nak pakai, saya pakai la!..."

Tapi..

Jika esok malaikat maut datang ingin mengambil nyawa anda..
Kerana sudah sampai masanya untuk anda 'pergi' meninggalkan dunia..
Meninggalkan orang-orang yang anda sayang..
Dan dalam keadaan anda belum bersedia untuk 'pergi'..

Maka..

Mampukah anda untuk bersuara...

"...Saya belum bersedia lagi nak mati!
Jangan paksa saya!
Nanti kalau saya rasa nak mati, saya mati la!..."

Mampukah anda???

p/s : Sekadar renungan bersama, takde niat nak sindir sape².

13 comments:

miss hav0c said...

likey!

Kapten said...

hehe
fardu kifayah ni
biar mereka terasa
supaya masing2 sedar



Kantoi Aku Meminati Seseorang (PART 3)

Pipi Muncet said...

betul tu.
Tabik sama anda.

MissNafa said...

betul. zaman sekarang, dalam + mase sekolah pakai tudung. masuk matriks / universiti, tudung terus hilang. wajib pakai tudung dekat dalam sekolah je ke?

Nurul Farhana said...

miss havoc - thanks =]

kapten - alangkah bagusnye kalo sume org ade kesedaran ttg dosa pahala...tak payah susah² kite nak sindir² * eh. tadi cakap tak sindir sape²..huhuu *

pipi muncet - thanks =]

missnafa - betul. ramai yg macam tu. tapi bergantung kpd mereka jg. syukur, adik bila masuk matrik..dia dah mula berubah pakai tudung labuh, baju labuh..selama di matrik, dia bergiat aktif dlm aktiviti surau.. moralnye, iman kena kuat la. niat nak study, nak berjaya... =]

cik bunbun said...

cumel adik tu. haiyakk. agaknya mereka masih belum faham kenapa kena pakai tudung kut. T__T

Nurul Farhana said...

bunbun - adik sepupu tu.. =]

ntah la...susah nak cakap. paling tak faham, yg dulu elok² pakai tudung..sekarang bila jmpa blk, dh free hair dah... =[

kodok hijau the ghost writer said...

kodok nak pakai tudung, mak tak bagi sebab kodok lelaki hahahaha.

tapi ...cuma persoalan tudung ini seringkali ditimbulkan. cuma..tudung macam mana? kalau setakat tudung nampak gstring pon tak guna. kan

cuma...aku suka gadis bertudung

ferdaus said...

sy pun free hair..cane ni... :D

Hasrol Nizam said...

Ada yang dulu pakai sekarang bukak ni yg tak faham ni. Mudah2an yang baca entry ni terkesan la sikit di hati yek..

civil kawan(kure2) said...

indahnya bila wanita bertudung.. i like.. ceh.. hehe.. melawat kawan ni..

Q said...

bestnya ayat ni. mmg direct je. suka :)

Nurul Farhana said...

kodok - amboi kodok, tau sangat dia pasal g-string..huhu.. tp betul la, pakai tudung...tp yg lain² nmpak, sme jgk mcm tak pakai tudung..

ferdaus - ala..takpe. ayah, abang ngan adik² laki sy pun free hair gak...huhu..

nizam - insya'allah..harap².

civil - tau takpe... =]

q - thanks... =]