Sunday, May 16, 2010

Kaum Hawa? Dengar Sini, Saya Nak Cakap!


Assalamualaikum. Salam pagi ahad.


Pagi pagi bangun, siap siap. Sarung baju, seluar, tudung. Pakaian mesti lengkap. Keluar rumah. Aurat mesti tutup. Wajib. Anda di luar sana, sila sila. Sama sama kite laksanakan perintah tuhan * Bila lagi nak tutup aurat, pakai tudung? Nak tunggu tuhan 'panggil' dulu baru nak pakai??? Atau nak tunggu orang tolong 'tutupkan' aurat kite nanti ngan kain putih??? Sila insaf. Ajal menjemput bila bila masa saja. Tak kira kite dah sedia atau tak. Kalo dia datang jemput kite 'pergi', kite dah tak boleh nak buat ape dah. Kite kena ikut dia 'pergi'. Harap kite semua 'pergi' dalam keadaan beriman dan di rahmati Allah. Amin *. Perempuan, anda cantik bila tutup aurat. Hamba Allah yang bernama Lelaki yang cakap.


p/s : Tadi dah karang story panjang², tapi tak jadi publish.

11 comments:

Kie-yu said...

sangat setuju 100%~
menutup aurat itu cantik!

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

peringatan untuk kaum hawa.. gud! :)

Hasrol Nizam said...

tutup aurat tu kewajipan kan. :)

faryzhanuar said...

haa..ni kaum laki nak nyebok..memang kaum hawa lagi cantik kalo bertudung..tapi pe leh buat kadang2 ada jgk yang cilok2.orang keliling aku pon ramai.termasuk...tutt..

anonymous said...

sy setuju...n3 sy pun ada sentuh pasal ni.....

Anonymous said...

slm.. just nk tegur je. kekadang de jgk gmbr awk yg xde la tutup aurat sgt. still lengan nmpk. so sile lah pkai hand sock ye. cth spt gmbr rajah di profile itu. sekian.

kodok hijau the ghost writer said...

Alhamdulillah inilah calon isteri yang lama beta mencari. akhirnya beta bertemu jua.. sejuk hati membaca entry bakal permaisuriku ini

aduka said...

btol..
kaum hawa skrg x malu ke..
laki pn nk nmpkkan slua dlm pn malu..
ni ppuan tayang sana sini..
haish..

tp entry ni bgus..
satu teguran yg membina utk kaum hawa..
=)

Nurul Farhana said...

kie-yu - =]

aisumi - same² kite mnjaga aurat =]

nizam - ye. semua org pun tau..cuma ade yg susah nak faham kot..

faryzhanuar - cilok²?

anonymous 1 - insya'allah, kejap lg sy jenguk k

anonymous 2 - trm kasih sudi tegur. sy akui tu silap sy dan sy sdg berusaha baiki kelemahan diri sy. isya'allah. harap anda juga sama =]

kodok - kodok, sy dah ade yg punye =]

aduka - aduka sila jadi batu api / batu loncatan untuk mengajak perempuan ke arah kebaikan. beri kami sokongan, nasihat serta bimbingan agar kami boleh terbentuk menjadi wanita solehah =]

kodok hijau the ghost writer said...

cis dah berpunya rupanya inilah nasib. kajang pak malau, kajang berlipat kajang hamba mengkuang layu, dagang pak malau dagang berlipat dagang saya menumpang lalu, tak apa ada hari ini adda hari esok.. jangan lupa hantar kad kawin .. wakakakakaka

Nurul Farhana said...

ok. 3 thn lg kot..hahaa..