Sunday, October 18, 2009

Langkah Baru..

Hari ni, aku mulakan 1 lagi langkah baru dalam idup aku. Melangkah dengan penuh semangat yg membara bak bara api. Berkobar-kobar dan berkibar-kibar macam kain bendera MALAYSIA bila di tiup angin sepoi sepoi bahasa. Heh. Macam penting sangat je bunyinye kan..? Hahaa. Saspen. Takde la, don't be so serious. Hari ni aku mula mendaftarkan diri dalam kelas memandu. Daftar di Institut Memandu Tawau, berhampiran kem tentera (kalau tak silap la).


Maka, pagi2 lagi aku dah mula bersiap. Ayah hantar. Sebabnye, seawal jam 7 sepatutnye dah tercegat kat sane. Tapi, disebabkan rumah aku ngan bandar jauh. Jadi, jam 7.30 pagi baru sampai. Sampai2 je, terus daftar. RM 170 sebagai permulaan. Kumpul dulu ngan member seangkatan, then masuk kelas. Kelas for what? Dengar ceramah la, 5 or 6 jam. Huhuu. Bahasa Inggeris yg aku taip tunggang langgang. Sorry. Penulis memang K.O sikit BI (T__T) Paling membencikan, aku asyik tersengguk-sengguk je time dengar ceramah tu. Masuk telinga kanan, kuar telinga kiri. Ilmu tak lekat. Melayang ntah ke mana. Aduhai, pe hal la mengantuk sangat tadi. *Aku rasa, aku salahkan aircond dalam bilik tu sebab sejuk sangat sehingga terasa ke tulang sum-sum. Aku salahkan cahaya lampu dalam bilik tu yg terang sangat sehingga mata aku silau silau. Aku salahkan.. Err..aku salahkan diri sendiri. Sebab semalam tido lewat, sape suruh..kan? Hahaa*.


Antara bebudak maktab yg join jugak buat lesen ni, Kak Esniyarah, Kak Misa, Kak Asriah, Kak Jamiah, Yuslee, Zaida, Fazlan, Bilal & Sabri (kalau tak silap aku la). Heh. Ntah la apehal tetibe je ramai pulak budak maktab buat lesen. Kami tak rancang pun. *Masing2 dah ade kesedaran nak memajukan diri sendiri. Mungkin*.


Ok la. Tadi aku memang semangat gile nak create entry ni. Memang. Tapi sekarang, aku mengantuk ah. Mengantuk sangat. Lagipun, esok keje. So. Aku stop dulu la. Next time kalo rajin, nanti aku cite lagi.


Take Care. Selamat Malam.

No comments: